Klachtenprocedure

Leenen Huid-en Oedeemtherapie  staat garant voor een goede kwaliteit. Zowel wij als de leverancier proberen het juiste product te leveren. Kousen zijn vaak maatwerk en de maten kunnen wisselen, denk aan het weer (warm en koud). Het type kous kan anders zijn , dus zo kan het voorkomen dat de kous niet  helemaal aan uw verwachtingen voldoet. Wij proberen samen naar de  meest functionele kous te zoeken die past bij uw beleving en voldoet aan de kwaliteit  om uw medisch probleem op  te lossen.

Mocht het voorkomen dat, u ondanks ons doel om kwaliteit te leveren, niet tevreden bent over het artikel of het door ons verstrekte advies, neemt u dan alstublieft meteen contact met ons op. Indien wij u telefonisch niet verder kunnen helpen, maken wij met u een (controle)afspraak.

Vragen en/of meldingen van ongenoegen kunt u ook schriftelijk insturen in dat geval kunt u binnen 5 werkdagen een reactie van ons verwachten. Wij doen ons uiterste best om uw vraag of klacht zo spoedig mogelijk op te lossen.

In geval van een klacht over de kousen laten wij de leverancier komen voor  inspectie of het om  een fabricage fout gaat  of om te zien waar het mis gegaan is. Hoe dan ook wordt het probleem altijd samen opgelost.

Indien wij er samen niet uitkomen om de klacht naar behoren op te lossen is het goed om te weten dat wij zijn aangesloten bij een onafhankelijk klachtencommissie. U kunt dan uw klacht voorleggen aan deze klachtencommissie van de NVCZ (Nederlandse Vereniging Compressiezorg).

De NVCZ is te vinden op www.nvcz.nl  en bereikbaar via klachtencommissie@nvcz.nl

Verder  zijn wij  Big geregistreerd volgens art. 34 van de wet en  aangesloten wij de  NVH (Nederlandse Vereniging  van Huidtherapeuten). Verder  staat op de  site van Landelijk Meldpunt Zorg de Wkkgz  een procedure hoe in dit geval te handelen. Wij zijn ook  lid van de Vereniging Compressiezorg  ofwel  NVCZ, zie site www.nvcz.nl; emailadres info@NVCZ.nl;

Verder handelen we naar de richtlijn van de zorgverzekeraars.